středa 16. dubna 2008

Kolikrát jsi prolezl Svitovskou továrnu, tolikrát jsi člověkem

Mně se to zatím povedlo jednou. Minulou sobotu. (Když jsme kolem šli později s Davidem, abych mu ukázala ty krásné porevoluční graffiti, ozývalo se z ní podivné kovové bušení. Dostali jsme strach, ale mužně jsme se shodli na tom, že teda se nám tam stejně dneska nechce.)

Dneska jsem celý den nemocná. Bylo mi špatně už včera, když jsem prosmrkala na Majálesu pět sáčků papírových kapesníků. Proč ne. Ale stejně jsem si nejlepší den ve Zlíně užila úplně naplno. Miluju tento studentský svátek. Ma-já-les. (Když jsem byla malinká, sjel můj taťka na pálavě střechu radnice. Je to frajer.)

Ale zpět ke kořenům.

Teprve na cestě do Svitu, netušíc, co nás čeká. Pro mě osobně to by první zážitek podobného ražení, zatímco ostřílený prolézač Šimon, který rád a často prolézá jakékoliv staré cementárky, případně kanály, má zkušeností v tomto oboru nespočet. Ve Zlíně se ale moc líbilo. :)

Účastníci trifidího sradu, zavzpomínejte, na tomto místě jsme byli i spolu.

Dokonce jsme i společně nahlíželi rozbitým oknem do této budovy. Myslím, že jsem poznamenala, že by se v ní bezvadně psal horor. Teď vím, že by se tam bezvadně horor natáčel. Musím to uskutečnit.

Už uvnitř budovy, Filip právě otevírá dveře do jiného světa - doupěte feťáků. Jediná smutná stránka věci. Našli jsme jehly a páchlo to tam močí a výkaly. Naštěstí obyvatelé nebyli doma.

Takto si to fetky vyzdobily. Nápis Punks not dead - gremlin. (Na lavičce ve Sluškách je lepší a příznačnější poselství: Anarchie z hovna žije! )

Abychom prozkoumali vyšší patra a utekli smradu, museli jsme se protáhnout úzkou šterbinou, jak právě předvádí Šimon. Cestou jsme si každý utrhl jako suvenýr varovnou pásku: Městká policie, vstup zakázán.

Takto to vypadalo v jednom z vyšší pater. Pater bylo myslím čtyři, nebo pět. Všechna byla podobná, mě nejvíc uchvátily staré plakáty a nápisy. Kalendář na boty a jiné artefaktry pro mě již starých časů.

Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Nad Havlem na sloupu jsem skoro uronila slzu. <3>

To je malý výběr ze všech poselství, kterými na nás budova mluvila. Stovky cedulí, graffiti, plakáty, lahve alkoholu... Sentimente, necháš toho!

Tuto fotku sem řadím spíš kvůli sobě. Nevím, jak je to možné, ale přesně vystihuje mé pocity z průlezu.

S Davidem se do Svitu chystáme znovu hlavně abychom obhlédli dechberoucí graffiti. Toto je jen střípek z výzdoby. Žádné čmárání, dělali to ti, kteří umění ulic ovládali.

Velkou váhu měl i duch těchto prostorů, ale barevné stopy lidí mu nic z velikosti nesebraly.

Stejně jsem měla strach, byla jsem hrozně napjatá a cukla sebou při sebemenší ráně. Komické bylo, když jsme tak po hodině prolézání potkali dvojici, co jsme neznali a která si šla Svit obhlédnout na vlastní pěst jako my. :)

Tahle fotka jako by vypadla nějakému profíkovi z expozice Zlín a Gottwaldov. :) (Nefotila jsem já, ale kamarádka. Já jsem neměla foťák a proklínala jsem se víc než Ledecký.)

Šachta výtahu, vedly k ní dveře a za nimi nebylo nic. Jen prázdný prostor a pak v hloubce několik metrů střecha kabiny. *husí kůže*

Už na střeše. Všude tam rostly malé břízky, jedna z nich je pravo na fotce. Pro zajímavost můj taťka nejen sjel střechu radnice, ale i vylezl jen tak na chladící věž, jež je tu taky vidět. Kam se hrabe Eso-Rimmer. :D

Martinka na střese. Bála jsem se jít víc na kraj. :D

Na závěr bonbónek pro pobavení. Zajímalo by mě, zda skutečně je babička nadšeným fanouškem Kurta Cobaina, či jen Vietnamci dali dobrou cenu. :D

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Máš tam hrubečku - "budovi".
Jinak je to moc hezké z fotek, už se teším až si sundám své dokonalé oblečení, obleču to staré(určené k likvidaci) a prolezu se tam. :)
D.

anaMnéza řekl(a)...

No a co:P :P už je to opravené:D Chyb tam bude víc, jsem dneska totálně vymletá:D

Anonymní řekl(a)...

S foťákem máš absolutní pravdu, jak já koukal na každé zákoutí a představoval si množství fotek co by zde mohlo vzniknout. Asi absolutně fotogenické místo.
A jaká byla rajská? :P :D

Anonymní řekl(a)...

Já chci taky!!!!!!!! (Čím víc vykřičníků, tím víc chci...:D)Závidím strašně hrozně příšerně moc! Mohli bysme udělat Zlínský prolízací sraz...;) A fotky mě úplně nabily, takže teď tu hnusnou fyziku dám... Tak.

Anonymní řekl(a)...

Ú, ty fotky jsou vážně hustý:). Docela závidím...i když já bych asi měla strach z nějakého postihu policií (rodinný defekt). Leč krása. Uchvátily mě hlavně břízky na střeše. Já chci taky břízku na střechu a proti komunistické plakáty s Havlem! (asi bych je tam ukradla, ale spíš ne, vlastně je to jedno:D )

anaMnéza řekl(a)...

:) :) :) je mi hrozně špatně, musím se naučit moc bioly a zítra jdu 50ti kiometrový šifrovací závod. Ale vaše komenty mě úplně moc potěšily. Děkuju. :) :*
Filo, ještě když jsem se vrátila domů z devítky, byla rajská teplá:D

Anonymní řekl(a)...

Ráda prolézám staré budovy a taky bych si dala říct na takovou prohlídku.

anaMnéza řekl(a)...

Já už se hrozně moc těším, až si (fešák) David vezme škaredé oblečení a vlezu tam znovu. :)

Anonymní řekl(a)...

Tak to já dneska zažila taky jeden z úžasných dnů - asi se z něj půjdu vyspat :-)

anaMnéza řekl(a)...

Jé, copak jsi dělala? :) (Já mám zánět průdušek a od pátku jsem doma...)

klára řekl(a)...

ty fotky jsou strašně krásné

Anonymní řekl(a)...

Poznala jsem se s Falkirou a byl z toho úžasný pokec, navíc už jsem pokročila v plánování srazu (už je celý vymyšlený a připravený), takže jsem nadšena.